Monday, February 26, 2007

Överlevt helgen...

Måndag förmiddag och man kan nu pusta ut efter helgen...tänk att det kan kännas som ledighet att jobba!
Egentligen skulle jag och Birgitta haft en stund för projektet men som så ofta annars fick Birgitta täcka upp för en sjuk kollega i arbetslaget. Som jag tidigare befarade så gick helgen i iMovies tecken och man kan kortfattat säga att jag nu lyckats med bedriften att välja ut de klipp som ska ingå i den första podcasten, dessutom har jag lyckats med att göra en layout och förhoppningsvis köper Birgitta mitt koncept annars blir det ytterligare timmar framför min nya vän :)
Jag vet inte om fler i projektet upplevt detta med att det är svårt att släppa ngt ifrån sig, det känns som om allt ständigt går att förbättra. Min ribba ligger vid att inte filma om ngt som redan har filmats men när det handlar om att redigera så känns det som om man aldrig blir nöjd! Jag och Birgitta känner båda att vi gärna vill sträva efter att utnyttja den teknik som iMovie erbjuder och försöka att få till en snygg/trevlig%intressant layout på våra podcast. Det fashinerar mig att man med så små medel och kunskaper kan få ett så pass bra resultat! Något som jag ännu inte är helt överrens med är användningen av övergångar, jag vill ha dem precis emellan två klipp utan att ngt tal försvinner. Förhoppningsvis löser jag detta under dagen....
I helgen började jag även fundera över webbplats samt dess innehåll och förhoppningsvis kan vi gemensamt skapa den under denna vecka. Avslutningsvis vill jag skriva att jag känner mig otålig och vill ha komit längre än vad vi hitills gjort. Inte så mkt otålig för min egen del utan mer för elevernas skull - de är nog trötta på ord utan nu vill de se handling!

Trevlig vecka önskar Åsa

1 comment:

Ove Lidström said...

Ni håller oss på halster. Posta nu länken till sidan var ni har era filmer...!

:)

- Ove på Apple