Monday, February 19, 2007

Vi närmar oss :)

Sakta men säkert närmar sig jag och Birgitta vår första filmning i projektet, vi har avklarat de "första" pedagigiska diskussionerna och enats om ett innehåll. Ett dilemma i projektet är att skapa gemensam tid, när jag är ledig arbetar BG och tvärtom! Sedan finns det ju även en vardag som ska "flyta på" och ibland dyker det upp sådant som är av mer akut karaktär och då får man prioritera om!

Jag nämde tidigare allt detta krångel med det tekniska och nu tror jag att vi har alla kablar m.m. Det har blivit några turer till kommunens IT-avdelning samt ett antal timmar läsande i olika instruktionsböcker. Jag ser nu fram emot att kunna redigera de klipp som förhopppningsvis filmar under morgondagen.Det ska bli kul att använda sig av sina nya filmkunskaper - men vem vet, skräcken över att redigera sig själv kanske medför att jag aldrig vill släppa ifrån mig våra alster :)

Läste på projektets gemensamma blog "pisprojekt.blogspot.com" att det snart är dags för det andra utbildningstillfället och helt plötsligt blev man nedkastad i verkligheten och faktiskt dök den berömda prestationsångesten upp men framför allt känner man av att vi nu MÅSTE prestera något! Tiden går så oerhört fort och ibland skulle man bara vilja säga till "stanna jorden jag vill kliva av" eller varför inte "frysa" tiden så att man hinner allt det som man vill göra. Fast egentligen handlar det ju bara om att prioritera! Tidsaspektet till trots så ser jag fram emot det andra utbildningstillfället och ska fundera över vilket innehåll jag själv helst möter.

Godnatt från Åsa

No comments: