Monday, February 12, 2007

sportlov

Sitter på min arbetsplats och förundras över "lugnet" som inbefinner sig när eleverna flytt skolan för sportlov. Vi är dock en skara som tappert vägrar lämna vår arbetsplats utan har en rad olika orsaker till varför vi är här och arbetar en lov-dag! Min orsak är PIS...eller närmare bestämt införskaffandet av rätt sorts teknik. Jag berättade tidigare om att min gårdag i stort sett enbart handlade om att lära mig behärska en filmkamera och jag kan idag stolt berätta att jag har lyckats med att spela in en "se" bar film utan alltför mkt hoppande och flängande. Dock var det inget pedagogiskt eller didaktiskt innehåll utan det var hunden som fick agera objekt. Som tur är kan man redigera bort ljudet eftersom matte gick vråla en hel del bakom kameran för att få vovven dit jag ville :)Nästa steg är alltså att applicera mina nya införskaffade teknik- kunskaper i projektet. Förhoppningsvis kan BG och jag filma i morron, det gäller att jag lägger ned min rampfeber och skräck att se/höra mig själv på film. Som tur är tillhör jag inte målgruppen för projektet utan kan nöja mig med att spela in utan att plåga mig med att sedan "ladda" hem en podcast med mig själv som huvudperson!

Idag har jag lyckats få tag på kommunens it-avdelning och en trevlig själ förbarmade sig över mig och lyssnade på mina frågeställningar angående de inköp som måste till på tekniksidan för att allt ska fungera. Nu är det fire-wire samt ett minneskort till filmkameran som står på önskelistan. Förhoppningsvis kommer dessa ngn gång under veckan!
Hej Hopp från åsa

No comments: