Thursday, February 22, 2007

Blodad tand!

Har nu gått igenom de inspelade 45 minuterna för att grov-rensa bort det värsta (7e, var inte oroliga jag har sparat ALLA blunders- I promise), tanken är att jag och BG gemensamt ska gå igenom klippen imorron fredag samt spela in de avslutande scenerna som inte kom med beroende på energibrist. Har nu lärt mig att en videokamera inte fungerar för alltid :)
I nuläget känner jag att det jag funderar mest på är kamerateknik, eller rättare sagt bristen på denna vara. Både jag och birgitta är gröna på denna front och på ett sätt är detta bra eftersom vi nu måste se till att införskaffa dessa kunskaper - mkt genom att testa sig fram. Om ngn vet en bra sida/bok om kamerateknik får ni gärna tipsa oss! Något annat som jag funderat på är att det ofta ser bra ut om man kan zooma under filmning t.ex. gå ifrån helbild till inzomning av objekt på tavlan, tyvärr har inte vår kamera den tekniken fullt ut utan skärpan försvinner ett tag innan fokus dyker upp. allstå får vi klippa från ett läge till ett annat! Detta kanske man kan lösa genom att tillbringa ytterligare en helg med bruksanvisningen :)alternativt skaffa ny utrustning(ej troligt)....ett i-landsproblem men dock en problematik!

Avslutningsvis vill jag säga att jag har kikat på "filmer" från två andra skolor som medverkar i projektet och det var intressant att se en färdig produkt - vilket känns avlägset för oss! Däremot har det visat sig att jag och BG har fått loss gemensam tid(tack rektor)och under 3st dagar i slutet av mars kommer vi att kunna ägna oss fullständigt åt projektet....hurra!

Jag vet att jag/vi borde kanske lägga in lite information om hur vårt arbete går på den officiella bloggen - www.pisprojek.blogspot.com - förhoppningsvis är vi redo för detta efter morgondagens + helgens arbete :)

god natt / Åsa

No comments: