Thursday, March 1, 2007

Urlakad :(

hej hopp

Veckan som skulle vara fullspäckad av PIS visade sig bli en vecka full av annan verksamhet - jag förmodar att andra i skolansvärld kan känna av denna frusteration över att det ALDRIG blir som man tänkt/planerat men samtidigt är detta en del av charmen och det gäller att inte gräver ned sig för den skull utan det är bara att ta nya tag.
Idag har jag veckan till trots haft några timmar över då min klass är ute och testar på "verkligheten" i form av en frivillig prao - dessa timmar har ägnats åt att rätta gårdagens no-prov men även att slutföra arbetet med redigeringen. Det blev inte riktigt som jag själv ville utan jag hoppas att jag lärt mig av mina misstag och kan få ut ett bättre resultat inför nästkommande filmningar - träffen i huvudstaden på Apple kanske kan generera i några allmänna tips och ideér om filmning och redigering. Ett problem som jag "stångat" mig blodig på är att eftersom jag och BG hade en massa klipp så startade jag med att grov sortera bort sådant som absolut inte var värt att behålla och resultatet blev att jag "klippt" för tajt dvs jag får inte till övergångarna som jag vill. Men några övergångar är väl inte hela världen...suck!

Ser man till det övriga arbetet där bland annat skapandet av en wepplats är en punkt så håller jag just nu på med detta på MacBooken, för tillfället sliter den med att komprimera podcast nummer 2 och jag sitter otåligt bredvid och väntar.Tänkte att det var bäst att sända iväg våra podcast så att jag inte kan fortsätta att redigera dem och då riskera att något försvinner för gått - med min tur så vet man ju aldrig :)

Hoppas att jag under morgondagen kan få tag i kommunens datasupport så att de kan stötta oss med arbetet att länka webbplatsen till skolans. Är lite orolig över detta moment då jag vet att kommunens kära citrix inte har världens bästa prestanda för tillfället :)

Hipp hipp hurra...jag lyckades och med detta menar jag att det nu ligger två stycken avsnitt på den nyskapade webbplatsen...nu är jag alldeles för upprymd för att skriva mer...på återseende / åsa

No comments: