Wednesday, March 7, 2007

..sakna men säkert....

...går det frammåt - egentligen är det skönt att det hela tar lite tid eftersom man då faktiskt kan hinna med att reflektera. Ibland känns det som om utrymmet för detta inte rymms i skolvardagen men när man läser en kurs eller deltar i ett projekt så tvingas man till detta och faktiskt så känns det ganska bra :) Något som är lite problematiskt är att man ibland kan känna sig alldeles upprymd över ett pytte-steg i projektet t.ex. man ha lyckats få dit ett ljud precis där man tänkt att det skulle vara eller oxå har man lyckats med att fixa en annan detalj som man blir riktigt nöjd med. Dessa småsaker medför ibland att man "bubblar" men tyvärr så är man ju ganska ensam om denna känsla på arbetsplatsen eftersom övriga lunkar på i sin egen vardag- jag känner att jag vill dela med mig men det är svårt att veta vart man egentligen ska börja, något som dock är bra är att vi är två som deltar i projektet från forsenskolan vilket medför att någon ialla fall förstår :)

Nu till vårt nuläge - alltså idag hade vi besök av en datatekniker från kommunens it-avdelning för att lösa gåtan med publiceringen. Webbplatsen utseende samt ivägsändadet av våra hitills två podcast lyckades det bra med och jag måste erkänna att det var otrligt enkelt att skapa en såpass trevlig/snygg layout på en webbplats genom att använda sig av iWeb (varför har jag inte upptäckt detta tidigare !!!) Problemet i kommunen är en alldeles för liten och gammal server som just nu håller på att uppgraderas/bytas ut - vi lyckades dock idag knyta an webbplatsen till servern men tyvärr misslyckades vi med att kunna "spela" upp våra podcast. Jag måste säga att det känns skönt att få stöttning från IT-avdelningen och det känns extra kul att de verkligen verkar genuint intresserade - så tack tidaholms kommun för att ni tillhandahåller dessa duktiga tekniker! Under morgondagen kommer vi förhoppningsvis att fortsätta vår kamp mot servern!
Tänkte även att jag skulle avslua med att skriva några rader om den kommande utbildningsdagen i stockholm, det känns kul att kunna diskutera med andra som kanske/kanske inte är lika upprymda som jag! Men samtidigt så känns det lite pirrigt - jag hade en mardröm om att jag hade lyckats få in ett antal "blunders" i våra podcasts utan att jag själv var medveten om detta- skräck!!!!!

Godnatt

No comments: