Wednesday, March 21, 2007

nästan där...

Idag har vi äntligen lyckats med att filma det sista inför det kommande arbetsområdet Bråk och procent. Fortfarande dras vi med att göra många omfilmningar och det är nu märkbart att vår kamera inte är av bästa kvalitet :( den lever sitt egna liv ibland och när vi väl kommer ihåg att zooma så lägger den till ett litet skrapande ljud!!! Som ni märker har vi börjat tänka mer på att alternera vår filmning men vi har bestämt att vi inte gör om ngt utan vi lär oss av våra misstag och kör efter mottot att allt alltid kan bli bättre :) Alltså har vi nu en MASSA klipp på den kära Macbooken och nu gäller det bara att hinna med att redigera - om jag ska vara ärlig så kryper det i mig av förväntan jag vill starta NU men jag ska försöka att hålla mig till helgen - det finns ju annat som måste prioriteras :(

Javisst ja, vi har NÄSTAN publicerat idag eller rättare sagt vår webbplats ligger ute men tyvärr går det ej att se filmerna - datateknikerna arbetar på detta och om jag har förstått det rätt så är det så att skolans datanät inte är av bästa kvalitet och det går inte riktigt ihop med kommunens, som tur är finns det personer som hjälper oss eftersom jag inte har några som helst kunskaper att bidra med inom detta område. Jag håller er uppdaterade om utvecklingen!

Några rader till Birgitta och övriga som känner att de fått en hel del utfört under denna onsdag:
nu är det slut för idag...tack och adjö för idag...tänk vad dagen gick fort...tänk vad mkt vi gjort...men nu är det SLUT för idag / Åsa

3 comments:

Forsenskolan8e said...

Visst var det frustrerande med all kritisk granskning av vad och hur man säger saker, MEN det var rätt kul också!!! Och för övrigt Åsa så är du alltid tydlig i vad du säger MEN inte övertydlig, det kan väl vara en tröst...
/BG

Johan Lundisco said...

Nu kan ni väl göra en lite svårare film för de här 2 var lite väl självklara :) Bra filmer. /Lundell 7E

Forsenskolan8e said...

Tack för att du tyckte det var bra även om innehållet var lätt! Det kommer svårare moment, vänta bara...och hur var det nu med kluringen, var den också lätt? /BG