Friday, March 16, 2007

influensans tid....

Hej hopp! Då var det återigen dags för att hålla er uppdaterade angående vårt fortskridande i det allra käraste pis-projektet. Låt se...vad har egentlgen hänt sedan sist...hm...jovisst, jag vart ju iväg till stockholm under ¨åndagen med den kära macbooken under armen eftersom det fortfarande var krångel med kommunens server. Väl i stockholm var det trevligt att diskutera med övriga i projektet och det kändes skönt att höra att det inte bara var vi som hade känt oss obekväma inför de första filmningarna. En hel del goda tips delades det ut men tyvärr hade den förbaskade influensan satt klorna i mig, så de timmar som jag uthärdade gick i dimmans tecken...tyvärr orkade jag inte genomföra hela dagen utan det blev en tidig hemgång med sängläge istället.
Tillbaka till nuläget- serverproblemen är lösta och det visade sig att förrutom utrymmes problematiken så var det våra filnamn som krånglade men som tur är hittade kommunes it-tekniker i samråd med annan involverad mac-person problemet. Nu är filnamnen utbytna och förhoppningsvis kan vi testköra våra filmer på vår nya webbplats under den kommande veckan. Eftersom Forsenskolan genomför elevens val under nästa vecka så har jag och birgitta fått loss en hel del tid och förhoppningsvis är jag kry nog för att filma igen. Jag har noga läst igenom tipsen från strix och ska försöka tänka på detta med att alternera/variera filmningen mer och framför allt se till att hålla det kort! Jag återkommer under veckan med förhoppningsvis goda nyheter om vår framfart i Pis-projektet....på återseende/ Åsa

No comments: