Friday, September 7, 2007

Åter igång :)

Sitter och pustar ut efter en innehållsrik skolvecka. Med stort nöje kan jag meddela att jag och BG ägnade ett antal timmar under söndagen samt måndagen med att filma för det kommande arbetsområdet geomtri. Den tidigare nervositeten var som bortblåst och vi lyckades samla material till tre stycken podcast. I de två första arbetade vi efter manus vilket medförde att vi fick ett bra flyt och endast ett fåtal klipp. Detta har tidigare varit vårt största problem eftersom vi ibland har haft 45 minuter filmat mtrl som sedan ska bli ca 5 minuter. Vid filmning av material till den tredje filmen var vi lite mer oplanerade och körde på känsla. Så här i efterhand kan man konstatera att vi vinner mycket på att planera eftersom vi slipper en massa extra klipp. Hade det varit så att jag och BG haft en större känsla för teaterlivet så vore det kul att filma oplanerat men som tur är är vi medvetna om våra begränsningar :)Redigeringen gick denna gång galant och det är verkligen så att man lär sig av sina tidigare misstag. Ett bra sätt för mig att uppdatera mig var att själv läsa igenom vår blogg för att påminnas om de största fallgroparna. Tidigare hade jag svårt att förstå mig på detta med ljud men efter någon månads ledighet så blev det plötsligt självklart hur vissa problem skulle lösas..konstigt att det ibland endast behövs distans för att komma till rätta med vissa problem. Ser nu med spänning fram emot att öägga ut de nya filmerna och jag håller tummarna för att kommunen fixat till sin slitna server.
Trevlig helg / Åsa

No comments: