Friday, August 24, 2007

Utökade kunskaper :)

Sakta men säkert ökas mina kunskaper inom området ljud/bild/data och faktiskt känns detta med kablar och portar inte lika avlägset. Det sista dilemmat för mig utöver att skolan kört igång har varit problem med att bränna ut spelbara dvd-skivor utan att få med en massa annat. Eftersom MacBooken är den enda av sitt slag i den så pc-täta kommunen så har jag blivit lämnad åt mitt eget öde. När det gäller publisering får jag en hel del hjälp men när det handlar om annat som rör MacBooken står jag ensam. Som tur är finns det en rad elever runt om som är mer insatta än andra och jag har lyckats att få en hel del hjälp. Ser man till detta med att t.ex. bränna skivor så är inte min erfarenhet den största, inte ens när det gäller PC. Kort/bild/musik-hantering fungerar bra men rörlig film har jag inte lagt någon större tid på tidigare men nu kan jag stolt meddela att jag faktiskt lyckats med att få ut en av iMovie filmena på DVD och faktsikt lyckats spela upp den på en DVD utan att det såg direkt konstigt ut. Givetvis blir det väl som så att jag får ägna helgen till att fördjupa mina nyfunna kunskaper i Idvd - det verkade finnas en hel del kul :)

Avslutningsvis några ord om projektet. idag var det dags för den första genomgången i arbetsområdet procent. Det var dock inte många sm hade sett någon av de rekommenderade podcasten, endast 5 av 24st :( Förhoppningsvis har flertalet tittat innan nästa lektion.

trevlig helg / åsa

No comments: