Saturday, August 18, 2007

Skolstart ht07

Hej!
Nu är sommarlovet till ända och det är dags att återgå till skolansvärld. Enhel del av denna sommar har regnat bort men det har gett utrymme för att kunna sitta framför datorn utan att få det annars så vanliga dåliga samvetet. Är det fint väder så lider jag av sol-stress men det problemet har jag inte behövt att brottas med under den gågna sommaren. Ser man till projektet så har mina tankar snurrat under sommaren och mestadels har det handlat om utrymmesbrist- men som alltid när ett problem dyker upp så har det en tendens att lösa sig självt- när jag gick igenom vårens filmer visade det sig att alla filmer hade en egen papperskorg...ooppps...kanske därför som våran hårddisk var proppfull trots att vi trott att vi tömt alla befintliga papperskorgar. Så nu har vi helt plötsligt fått en massa ny plats på hårddisken samt äen blivit lovade en extern hårddisk - hurra!

Vi har dock ännu inte kommit igång med filmandet av höstens filmer men vi har några veckor på oss innan det är dags att byta arbetsområde. Däremot har jag fått använda mina nyfunna kunskaper till att redigera de klipp som spelats in under vår skolas två-dagas-teamutbildning på Flämslätt. Redigeringen gick galant och helt plötsligt har jag förstått detta med att redigera ljud - något som verkade alldeles oupnåeligt innan sommaren. Mitt största bekymmer nu är detta med att bränna cd samt visa upp från iMacen på storbild. Jag och BG lever i ett PC samhälle och det finns INGEN mac kunnig att finna i vår kommun så det blir till att försöka själva. Det är både på gott och ont detta med avsaknad av någon som tidigare arbetat med mac....å ena sidan måste vi själva lösa problemen men å andra sidan tar det ibland tid från den så viktiga kreativiteten.

Till sist....vill jag bara säga att jag ser fram emot hösten och träffen i Stockholm.

hej hopp från Åsa

No comments: