Thursday, September 20, 2007

Andra fasen i projektet

Då var det dags för att starta upp projektet på allvar och det var intressant att under tisdagen fått möta övriga deltagande skolor i projektet under träffen i Stockholm. Det är tydligt att vi pedagoger ser på projektet på olika vis och jag slogs av att det dagliga arbetet ser väldigt olika ut beroende på i vilken skola man befinner sig. Jag och BG har fått en del tips och åkte förväntansfulla tillbaka till Tidaholm med 25 st iPods. Jag har tidigare nämnt att vi har haft en hel del teknisk krångel på vår webbplats och vi har bland annat inte lyckats få igång prenumerationen men genom tips från andra lyckades jag och IT-avdelningen ta oss över de sista hindren och till min stora lycka sitter jag just nu med en ipod i handen och tittar på vår senaste podcast...hurra! det ska bli kul att nu låta eleverna på allvar kunna använda sig av den digitala tekniken och jag är förväntansfull när det gäller att se om filmerna varit till stöd för elevernas lärande. Morgondagen är vigd för genomgång av tekniken och jag håller tummarna för att slippa krångel :) / Åsa

No comments: